Settling in - everyday life in Brisbane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Maartje Joosten - WaarBenJij.nu Settling in - everyday life in Brisbane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Maartje Joosten - WaarBenJij.nu

Settling in - everyday life in Brisbane

Blijf op de hoogte en volg Maartje

28 Juli 2014 | Australië, Brisbane

Hallo allemaal! Dit blog type ik vanuit de Universiteits Bibliotheek want helaas: de uni is weer begonnen. De week na mijn roadtrip mocht ik nog rustig aan doen tijdens oriëntatieweek. Af en toe een uurtje naar de campus voor een informatiesessie of een lunch beviel zo slecht nog niet. Verder heb ik die week veel nieuwe mensen leren kennen: een huisfeest in West End, een avond de bar in met Colombianen, gratis salsales en een poolwedstrijd Nederland-Spanje (guess who won, gniffelgniffel): het leven is hier nooit saai.

In het weekend stond de “island dreaming trip” op het programma, wat plaatsvond op North Stadbroke Island. NSI is het op één na grootste zandeiland ter wereld en de natuur en de stranden zijn het googlen waard. Het principe: je zet 100 exchange studenten 3 dagen lang in een super de luxe eiland resort en houdt ze bezig met beachparty’s, kayakken, een workshop van een echte aboriginal, een night at the local pub, beachvolleybal en 3 maaltijden per dag. Het principe werkt. Verder heb ik dat weekend mijn eerste surfles gehad, compleet met stereotype Australische surfleraar. :):):) Achteraf deed alles pijn en als iemand het had gefilmd dan won ik nu de eerste prijs voor de leukste homevideo, maar enthousiasme counts for something zullen we maar zeggen. Het weekend werd afgesloten in de Jacuzzi van onze new best friends de Spanjaarden. Je krijgt wat je verdient enzo..

Zoals jullie weten ben ik in Australië vanuit een strict academisch oogpunt. Ja, zelf geloof ik dit ook bijna. Deze week zijn mijn lessen dus begonnen. Voor de geïnteresseerden: ik volg Business Law and Ethics, Managing Operations, Intercultural Communication and Negotiation Skills en Human Resource Issues and Strategies. Dit betekent dat ik elke maandag en dinsdag op onze super de luxe campus zit, ik letterlijk al mijn vakken leuk en interessant vind, al mijn leraren boeiend en kundig zijn en ik 5 dagen per week weekend heb. Sorry mensen, maar ik moet het schrijven zoals het is. Het niveau ligt hier wel een stuk lager. Mijn professor legde net aan een volle collegezaal uit wat een kiwi is... als in het ronde, groene fruit.

Deze 5 vrije dagen heb ik deze week doorgebracht met een beetje studeren, veel relaxen en leuke dingen doen met vrienden. Ik ben naar de bioscoop geweest (zo goedkoop hier!), er was een Christmas Party, ik heb de timtams ontdekt (Oh Mijn God, lekkerste koekje ever) en ik heb kennis gemaakt met de Brisbane police. (verhaal op aanvraag) Op zaterdag zijn we met een groep een dagje naar de Goldcoast geweest, wat hier niet ver vandaan ligt. We hebben daar bijzonder weinig uitgevoerd en hebben lekker de hele dag afwisselend in he zand gelegen en geshopt. Op zondag ben ik met 3 Spanjaarden en een Australiër naar d’Anguilar National Park geweest, een groot regenwoud in de buurt van Brisbane. Na een lange hike over het wandelpad en een lange klim langs het wandelpad naar beneden hebben we nog gepicknickt. Afsluitend zijn we naar een uitzichtpunt gereden.

Verder heb ik van mijn goede vriend de Australiër een award gekregen. Ik heb de bijzonder onmogelijke taak volbracht om al 4 weken in Australië te zijn en nog geen kangoeroe gezien te hebben. Fingers crossed...

P.S. natuurlijk mis ik het thuisfront ook een beetje dus alle berichtjes, reacties en skypeverzoeken zijn van harte welkom!

  • 28 Juli 2014 - 14:42

    Angelly:

    Hey die Maartje,
    Vrijdagavond al uitgebreid bijgekletst met Jos en Annie, maar weer heel leuk om je avonturen in je eigen woorden te lezen. Zwaar leven heb je daar! ;)
    Twee vraagjes blijven echter over: wat is het verband tussen een kiwi en negotiation skills, communications of een van de andere vakken die je volgt? En bij deze de aanvraag: hoe was je kennismaking met de Brisbane police?
    Studeer ze de komende tijd tussen je andere activiteiten door en pas op voor de kangoeroe!
    Groetjes, Welly en Angelly

  • 28 Juli 2014 - 14:58

    Maartje Joosten:

    Heei Angelly! De professor is een groot voorstander van voorbeelden & metaforen, gebruikte een kiwi in een van deze en leek onder de veronderstellingndat derdejaars universiteitsstudenten niet weten wat een kiwi is:) en die politie komt op skype wel een keer haha

  • 28 Juli 2014 - 15:41

    Julie:

    hee lieve Maart, ontzettend leuk om je reisverslagjes te lezen! Moeten snel weer een keertje skypen! Liefs vanuit Corfu!

  • 28 Juli 2014 - 15:50

    Linda VdK:

    Haaa Maartje, how are ya?
    Wat leuk om te lezen! Klinkt niet slecht!
    Kangoeroe missen is niet vreemd, volgens mij heb ik er in Brisbane city ook geen één in het shop-gebied gezien... Vaker die hike shoes aan, denk ik :)
    Of bij zonsondergang een ritje met de auto maken... magical :)
    Groetjes!!!

  • 28 Juli 2014 - 20:51

    Gerard Joosten:

    Hoi, hoi Maartje. Leuk, mooi. Het gaat goed met je, zoals ik in je reisverslagen lees. Gedreven, enthousiast, vol energie. Fijn dat ik het net nog wist, (ben geinteresseerd) wat voor studie je volgt, ik ga het niet herhalen. (ha,ha). Je schrijft zoals het is, 2 dagen op de campus en de rest weekend. Maar hopelijk toch niet elke week 2 dagen op de campus. Grapje. Maartje, blijf zoals je nu bent, geniet, studeer en laat ons het lezen, dan geniet ik met je mee. Groetjes Gerard

  • 29 Juli 2014 - 19:21

    Jos:

    Ohhhhh, je mist me. En we hebben nog wel regelmatig contact.
    Je schrijft leuk en tussen de regels door zie ik weer die KS in jouw.

    Heel veel lieve groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maartje

Actief sinds 27 Juni 2014
Verslag gelezen: 244
Totaal aantal bezoekers 8042

Voorgaande reizen:

02 Juli 2014 - 28 Januari 2015

Adventures Down Under

Landen bezocht: